Friday 17 November 2017

Dk forex travel services


nasze wartości Nasi ludzie Główny wydawca b2b, specjalizujący się w internetowych, interaktywnych społecznościach zawodowych. Sift Media dostarcza oryginalne, markowe treści ponad pół miliona profesjonalistów z dziedziny rachunkowości, IT, HR. oraz szkolenia, marketing i mały biznes. Tworząc wysokiej jakości treści i angażując naszą profesjonalną publiczność w wielu punktach kontaktowych, oferujemy markom b2b wyjątkowe możliwości marketingowe, które zapewniają prawdziwy zwrot z inwestycji. Nasze wartości Wierzymy w tworzenie treści, umożliwianie rozmów i przekształcanie okazji biznesowych, zarówno dla naszych odbiorców biznesowych, jak i dla naszych klientów reklamowych. Koncentrując się na treści i wspierając zaangażowanie społeczności, dążymy do stworzenia zaufanych i unikalnych środowisk dla marek biznesowych i profesjonalistów biznesowych w celu optymalizacji relacji. Nasi ludzie Nasi ludzie są naszym największym atutem i mieliśmy szczęście przyciągnąć niektóre z najlepszych talentów cyfrowych w kraju. Dzięki doświadczonemu zespołowi kierowniczemu, doświadczonym menedżerom kampanii i kont, nagradzanym redaktorom oraz wiodącemu zespołowi ds. Produkcji i technologii dysponujemy strukturą i jakością, która odróżnia nas od innych wydawców. Dowiedz się więcej i poznaj zespół poniżej. Tom Dunkerley Steven Priscott Dyrektor finansowy, Sift Nasza historia Założona przez Andrew Greya, Davida Gilroya i obecnego CEO Ben Healda, Sift miał oferować branżowe usługi informacyjne, które wykorzystywały Internet poprzez integrację tradycyjnych wiadomości i treści internetowych. W kontekście rachunkowości Bensa zdecydowano, że będzie to pierwszy rynek eksploracji, więc w 1997 roku narodziło się AccountingWEB. co. uk. Formuła zadziałała, aw ciągu 12 miesięcy lista obiegowa spadła z 10 do 4.000, a przychody są generowane z reklam w cotygodniowych biuletynach e-mailowych. Obecnie Sift Media dociera do ponad 700 000 zarejestrowanych profesjonalistów i dostarcza ponad 5 milionów wyświetleń stron w swoim portfolio 11 tytułów w Wielkiej Brytanii i USA. Nie tylko kontynuujemy rozwijanie najbardziej lojalnych i zaangażowanych społeczności internetowych, ale także dostarczamy wiodące rozwiązania dla reklamodawców. Aby uzyskać bardziej szczegółową historię, odwiedź naszą witrynę korporacyjną sift. Jeśli chcesz dołączyć do jednego z najbardziej ekscytujących wydawców w Wielkiej Brytanii i uważasz, że masz pasję i umiejętności, aby stać się cenną częścią zespołu, dlaczego nie sprawdzić naszych aktualnych ofert pracy. Oferta dla darmowych szablonów CSS Dlaczego nie pobrać 2503 darmowej witryny szablony. Wszystkie szablony zostały zbudowane za pomocą CSS amp HTML lub XHTML Premium CSS Templates Jeśli nie możesz znaleźć bezpłatnego szablonu strony CSS, który odpowiada Twoim potrzebom, to dlaczego nie spojrzeć na szablony premium tutaj. Darmowe układy CSS Mamy mnóstwo układów stron internetowych gotowych do pobrania, czasami mylone z szablonami CSS ze względu na nazwę. Bezpłatne menu CSS Szeroka gama menu opartych na CSS, gotowych do pobrania i użycia w następnym projekcie. Free CSS Reference Odniesienie do wszystkich standardowych znaczników CSS, które będą potrzebne do modyfikacji szablonów, menu wzmacniaczy układów tutaj. Bezpłatne zasoby CSS Mnóstwo linków, które pomogą Ci znaleźć to, czego szukasz, jeśli chodzi o CSS i szablony stron. Nasi sponsorzy Darmowy CSS Free CSS ma 2503 darmowe szablony stron kodowane za pomocą HTML-a CSS w jego galerii. Szablony stron HTML, które są prezentowane w Free CSS, są najlepsze, jakie można znaleźć w sieci i wokół niej. Chcielibyśmy osobiście podziękować wszystkim projektantom i twórcom szablonów witryn internetowych za ich ciężką pracę przy tworzeniu tych bezpłatnych szablonów witryn. Bez nich Free CSS prawdopodobnie nie byłoby. Kopia praw autorskich 2007 - 2017 - Bezpłatne CSS. Wszystkie prawa zastrzeżone Kopenhaga Kopenhaga jest gwiazdą. Jest to wysokiej jakości artykuł z mapami, zdjęciami i wspaniałymi informacjami. Kopenhaga jest ogromnym miastem z kilkoma artykułami dzielnic zawierającymi zwiedzanie, restauracje, nocne życie i oferty noclegowe spojrzeć na każdego z nich. Kopenhaga (Dania, Kopenhaga) 1 to stolica Danii i to, co miliony Duńczyków nazywają domem. Ta przyjazna staruszka z miasta jest na tyle duża, że ​​może być metropolią z zakupami, kulturą i życiem nocnym, ale wciąż na tyle mała, że ​​może być intymna, bezpieczna i łatwa w nawigacji. W zaledwie kilka minut można stąd podziwiać szwedzką cieśninę Szwedzką, która jest kulturowym i geograficznym połączeniem Europy kontynentalnej ze Skandynawią. Stąd stare bajki mieszają się z nowatorską architekturą i światowej klasy designem, w którym ciepły jazz miesza się z zimną elektroniką z piwnic Copenhagens. Poczujesz, że widziałeś to wszystko za jeden dzień, ale możesz odkrywać więcej przez wiele miesięcy. Dzielnice Edytuj Widok z Rundetrn Kbenhavn Christiania (dom z graffiti) Wjeżdżając do miasta autostradami, nie spotkasz się z ograniczeniem miasta oznaczającym Kbenhavn (Kopenhaga). Zamiast tego zobaczysz Storkbenhavn, co oznacza Greater Copenhagen. Podczas gdy pierwotna część Kopenhagi znajduje się na niewielkim obszarze przy drodze wodnej między Zelandią i Amager - składającej się z kilku małych gmin o co najmniej 600 000 mieszkańców - Kopenhaga rozszerzyła się na inne miasta od czasu wprowadzenia planu palców po drugiej wojnie światowej. Dziś są to wyróżniające się gminy, tworzące wspólnie metropolię miejską z około 2 milionami mieszkańców. Godnym uwagi wyjątkiem jest Frederiksberg, niezależna gmina z własnym burmistrzem i radą miejską, mieszcząca się w Kopenhadze. Inne gminy w Kopenhadze i okolicy są następujące: Dzielnice w Kopenhadze Indre By (śródmieście) Śródmieście, Średniowieczne miasto - miejsce o wielu nazwach, ale jest to historyczne centrum Kopenhagi, usiane iglicami kościoła, zabytkowymi budynkami, wąskie aleje i doskonałe sklepy. Christianshavn (Port Chrześcijan) Pierwotnie zaprojektowany jako dzielnica klasy robotniczej 300 lat temu, jest teraz kwitnącym obszarem godnym uwagi ze względu na liczne kanały. Freetown of Christiania znajduje się we wschodniej części Christianshavn, wraz ze starym portem morskim, który stał się modny: Holmen. Vesterbro (Western Bridge) Ta dzielnica rozwinęła się ogromnie w ostatnich latach i jest obecnie jednym z najmodniejszych miejsc do życia, z kawiarniami i barami usianymi wzdłuż głównej arterii, Istedgade. Frederiksberg Małe miasteczko, które pierwotnie utworzono wokół zamku Frederiksberg, obszar ten jest nadal niezależną gminą. Dosłownie otoczona przez miasto Kopenhaga, zachowała unikalny, konserwatywny, ekskluzywny klimat. Nrrebro (Most Północny) Jedna z najbardziej tętniących życiem części Kopenhagi, szczególnie wzdłuż głównej arterii Nrrebrogade, z mieszanką imigrantów, studentów i oryginalnych, pracowniczych mieszkańców Nrrebro. sterbro (Eastern Bridge) Przytulna dzielnica na północ od centrum - mniej tętniąca życiem ulica niż Lürebro i Vesterbro, a także mniej osobliwa niż Frederiksberg. Jest to dom słynnego posągu Małej Syrenki, pięknie zachowana cytadela Kastellet i liczne przystanie dla małych promów i dużych statków wycieczkowych. Obszar na zachód od torów stał się bardzo popularny wśród młodych rodzin z małymi dziećmi. Amager Będąc kiedyś bastionem klasy robotniczej, wyspa z własną atmosferą rozwija się z nowym rozwojem. Jest to miejsce zamieszkania lotniska Copenhagens, które znajduje się w mieście Kastrup, a stąd nazywa się lotnisko Kastrup. Północne przedmieścia Zwiedzanie tych zielonych przedmieść i Dyrehavsbakken, najstarszego działającego parku rozrywki Frilandsmuseet, największego na świecie skansenu lub spływu rzeką Mill, nie pozostawia wątpliwości, że jest to zupełnie inny rodzaj przedmieścia. Często jest potocznie znany miejscowym jako pas whisky, ze względu na swoich często obciętych mieszkańców. Vestegnen Przedmieścia na zachód i południe od miasta, w pobliżu atrakcji oprócz dobrego muzeum sztuki Arken, ma kilka dobrych plaż i możliwości kempingowych. Zrozum historię edycji Edytuj Gdybyś wrzucił do Kopenhagi w jedenastym wieku, znalazłbyś się nad spokojną, małą wioską rybacką, a stado leniwych bydła wpatruje się w ciebie, żując świeżą zieloną trawę z łąk wokół wioski. Patrząc na wschód, zobaczysz mnóstwo małych wysepek, które chronią mały port rybacki przed trudną pogodą, a nie najgorsze miejsce na założenie miasta. Najwcześniejsze pisemne relacje pochodzą z XII wieku, kiedy to pewien brodaty urzędnik (lub znany historyk, jeśli wolisz) nazwał Saxo Grammaticusa, zapisał kilka linijek o tym miejscu. Portus Mercatorum, nazwał to, co znaczy Port Kupiecki lub, w Duńczyku, Kbmannahavn. Od tego czasu rozwinęło się to w Kbenhavn we współczesnym języku duńskim, a angielska nazwa miasta została zaadaptowana ze swojej niderlandzkiej nazwy Kopenhagen. Około roku 1160 ne król Waldemar przekazał kontrolę nad miastem arcybiskupowi Roskilde. Absalon, jedna z najbardziej kolorowych postaci średniowiecza, ciekawa mieszanka wielkiego duchownego, męża stanu i wojownika. Jako jedyne miasto w kraju pod kontrolą królów, Absalon zobaczył, że rozwija się i wzniósł zamek na dzisiejszym Slotsholmen (pozostałości są nadal widoczne w katakumbach pod obecnym parlamentem). Jako człowiek religii zbudował także wielki kościół, a przy niezbędnych rzeczach, Kopenhaga szybko zyskała na znaczeniu jako naturalny przystanek między dwoma najważniejszymi duńskimi miastami, dawną stolicą królewską Roskilde i Lund w dzisiejszej Szwecji. Obdarzony godną pozazdroszczenia lokalizacją nad brzegiem ważnej Cieśniny, powoli, lecz stale przewyższał stare ośrodki miejskie. Wzrost Copenhagens był w dużej mierze wspierany przez przedsiębiorczy handel z przyjaciółmi i wrogami oraz przez prosperujące połowy, które zapewniły Europie Rzymsko-Katolickiej solony śledź na Wielki Post. Ale z dobrobytem przychodzi zazdrość i w następnych latach Kopenhaga była marnowana i splądrowana raz po raz, głównie przez niemiecką Hanzeatycką Ligę, która w pewnym momencie całkowicie zniszczyła miasto. Wspaniała Kopenhaga Jeśli zastanawiacie się, co jest takiego cudownego w Kopenhadze, mottem miasta jest piosenka Franka Loesser "Wspaniała Kopenhaga" z 1952 roku, Hans Christian Andersen. Śpiewany przez Danny'ego Kaye jest nieco zimozielony i nie przyzwyczajony do hollywoodzkiej uwagi, do której miasto przylgnęło odkąd to, co wydaje się utknąć, to wymowa, ale nie słuchaj starego Danny'ego, jego koh-pehn-HAY-gehn nie koh-pehn-HAH-gehn. Ale jak feniks Kopenhaga kilkakrotnie wstała z popiołów. Kiedy Duńczycy wyrzucili papieża podczas reformacji, Roskilde straciła na znaczeniu jako rzymskie biskupstwo i po przejęciu kontroli nad miastem dwadzieścia lat wcześniej, król przeniósł swoją rezydencję do Kopenhagi. Niezbyt chętnie widząc, jak ich nowa stolica została zmarnowana, kolejni królowie budowali masywne fortyfikacje w całym mieście. Nikt bardziej niż król Christian IV, który rozpoczął szaleństwo budowlane, które obejmowało nie tylko wały wciąż widoczne w dużej części miasta, ale także wiele współczesnych zabytków, takich jak Okrągła Wieża i giełda. Od tego czasu Kopenhaga była oblegana przez Szwedów, a następnie słynnie bombardowana, podpalona i prawie zniszczona przez brytyjskiego wiceadmirała lorda Nelsona, który w jednej z dwóch bitew o Kopenhagę, znakomicie odpowiedział na rozkaz wycofania się, mówiąc: Wiesz, Foley Mam tylko jedno oko. Czasami mam prawo być niewidomym, a potem podniosłem teleskop do jego ślepego oka i zachwalam, że naprawdę nie widzę sygnału. Znowu miasto otrząsnęło się z walk, a ludność wyrosła podczas industrializacji. Kiedy epidemia cholery wykonała świetną robotę zabijając prawie wszystkich, nie było miejsca na to, król ostatecznie przyznał, że działa dalekiego zasięgu sprawiłyby, że jego ograniczające mury byłyby nieistotne, a tym samym pozwoliły miastu wyrosnąć poza obecnie przestarzałymi murami obronnymi. Wkrótce jednak wybudowano nową nowoczesną fortyfikację (dziś Vestvolden), która uczyniła Kopenhagę najbardziej ufortyfikowanym miastem końca XIX wieku. Po poddaniu kolejnej inwazji podczas II wojny światowej, cała idea miasta warownego została wyrzucona przez okno i zastąpiona jednym z najlepszych przykładów planowania urbanistycznego w dowolnym miejscu planu Finger. Kopenhaga jest jednym z niewielu miast na świecie, które opracowują długoterminowy plan rozwoju, a następnie w rzeczywistości próbują umieścić rękę na mapie Kopenhagi z palmą jako centrum miasta i jest to dość oczywiste, dlaczego nazywa się ją planem palca. . Pomimo tego, że w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych był to śmiech kraju, gdy zamożni mieszkańcy wyprowadzili się na paluszki, pozostawiając zubożałe, zbankrutowane miasto, wizyta w tych dniach udowodni, że feniks znów powstał. Orientacja Edit Kopenhaga znajduje się na wschodnim krańcu wyspy Zelandii. Miasto jest otoczone dzielnicami Vesterbro, Norebro i Sterbro oraz niezależną gminą Frederiksberg na zachodzie i wyspą Amager, z dzielnicą Christianshavn na wschodzie. Climate Edit Średnie z Kopenhagi w latach 1961-90 w Kopenhadze, podobnie jak reszta Danii. ma cztery różne pory roku. Najlepszy czas na wizytę to ciepły okres od początku maja do końca sierpnia. Aktualną prognozę pogody można sprawdzić na stronie internetowej Danish Meteorological Institute 2. Spring. choć trochę ryzykowne, ponieważ nikt nie wie, kiedy to się pojawi, może być najlepszym momentem na zwiedzanie miasta. W pierwszy ciepły dzień, zwykle na początku maja, mieszkańcy wychodzą z hibernacji i stada na ulicach miast, parkach i kawiarniach na świeżym powietrzu w prawdziwej eksplozji życia, z ulgą, że kraj ponury i mroźne zimy w końcu się skończyły. Wielu mieszkańców uważa to za najważniejszy punkt roku. Lato w Kopenhadze jest zwykle ciepłe, a średnia temperatura wynosi około dwudziestu stopni, a dni 21 czerwca osiągają szczyt osiemnastu godzin. Jeśli pogoda jest zbyt gorąca, możesz wskoczyć do jednej z darmowych basenów w chłodnych wodach portowych w pobliżu centrum. Port w Kopenhadze jest często uważany za najczystsze na świecie nabrzeże miejskie. Większość corenhadzkich imprez odbywających się w Kopenhadze odbywa się w czerwcu i lipcu, a kiedy słońce jest na zewnątrz, zawsze na ulicach jest życie. Jedną z codziennych rzeczy do zrobienia w lecie jest iść na plażę przez jazdę na rowerze i cieszyć się słońcem z lodami. W tej części roku większość duńskich osób ćwiczy, biegają, chodzą lub jeżdżą na rowerze. Bardzo często rozpoczynamy ognisko z przyjaciółmi i rodziną nocą, jest to forma danes hygge. Jesień i zima mają głęboki wpływ na miasto. Tętniące życiem letnie usycha, a ulice gasną, ponieważ większość mieszkańców wraca bezpośrednio z pracy. Tutaj wkracza duńska koncepcja hygge, z grubsza przekładająca się na przytulność. Jest to lokalny sposób radzenia sobie z krótkimi ciemnymi dniami. Przyjaciele i rodziny odwiedzają się nawzajem w domowym zaciszu i rozmowach przy blasku świec z cichą muzyką w stereo. W 42 tygodniu Duńczycy spędzają jesienne wakacje, w których odbywa się wiele wydarzeń, takich jak noc kultury. Wysokość zimy to grudzień, gdzie Boże Narodzenie przynosi ulgę krótkim dniom, wszędzie światła i dekoracje, na ulicach, w sklepach iw oknach narodów. Tivoli otwiera swoje drzwi na jarmarki świąteczne, a większość Duńczyków idzie na szaleństwo picia, z duńskim i tradycyjnym świątecznym lunchem, z pracą i rodziną. Grudzień to miesiąc, w którym prawie wszyscy kupują orzechy włoskie i duńskie plasterki jabłka. Ludzie Edytuj Dzisiejsza Kopenhaga jest domem dla prawie 600 000 osób, z których blisko 80 to Duńczycy. Blisko 15 procent populacji składa się z imigrantów lub potomków niedawnych imigrantów, z około 20 narodowości na całym świecie, w tym Turków, Pakistanu i Irakijczyków. Mieszkańcy Kopenhagi są zazwyczaj liberalni, niereligijni (24 Duńczyków to ateiści, a wiele innych nie interesuje się kwestią religii) i są bardzo tradycyjni. Podczas gdy niektórzy zwiedzający mogą czuć, że miejscowi są zarezerwowani (zwłaszcza w miesiącach zimowych), zwykli podróżni uważają, że Duńczycy są przyjaźni, pomocni i przychylni. Festiwale i uroczystości oparte na kalendarzu chrześcijańskim są powszechne, choć powszechne są również festiwale na wyjątkowe święta duńskie. Fastelavn jest festiwalem dla dzieci, podobnym do Halloween, gdzie dzieci ubierają się i niosą pojemniki, by napełniać je smakołykami. Wiele domów i firm umieszcza świece w swoich oknach, aby świętować wyzwolenie Danii z okupacji niemieckiej pod koniec II wojny światowej, 4 maja. W czerwcu, St. Johns Eve to noc na obiad z rodzinami i udział w ognisku w miejscach w całym mieście. Cały grudzień jest poświęcony świętom Bożego Narodzenia w całej Danii, ale szczególnie w Kopenhadze. Ulice są udekorowane, drzewa pokryte są światłami, a wydarzenia i działania odbywają się przez cały miesiąc. Docenianie i podziękowania są ważne w codziennym życiu w Kopenhadze. Będąc najlepszymi na świecie obcokrajowcami mówiącymi po angielsku oznacza, że ​​nie będziesz miał wiele problemów z komunikowaniem się z Duńczykami, ale odwiedzający mogą chcieć nauczyć się kilku słów w języku duńskim, aby wyrazić wdzięczność. Na przykład tak i mange tak znaczy dzięki amp. Dzięki. Jazda na rowerze jest również istotną częścią kultury Kopenhagi. Ponad połowa mieszkańców miasta codziennie jeździ na rowerze, niezależnie od pogody. Miasto podjęło szereg projektów poprawy obywatelskiej, a obecnie jest uważane za jedno z najbardziej przyjaznych rowerzystom miast na świecie. Prawie każda ulica ma oddzielną ulicę rowerową. Prawdopodobnie jeden z najbardziej znanych mieszkańców Kopenhagi miał wpływ na wielu odwiedzających, gdy byli dziećmi. Bajki Hansa Christiana Andersena podróżowały po świecie, ewoluując i wchodząc w globalną kulturę. Jako nastolatek Andersen przeprowadził się do Kopenhagi, gdzie żył, zakochując się w nieosiągalnych kobietach i pisząc historie, które ostatecznie zostały przetłumaczone na 125 różnych języków. Istnieje wiele muzeów, niektóre interaktywne, dedykowane H. C. Andersen w Kopenhadze. Inni znani mieszkańcy Kopenhagi to Niehls Bohr, który otrzymał Nagrodę Nobla w dziedzinie fizyki za swoją pracę w strukturach atomowych i mechanice kwantowej oraz Sorena Kierkegaarda, znanego jako dziadka egzystencjalizmu. Informacja turystyczna Edytuj Oficjalną agencję turystyczną Copenhagens jest wspaniała Kopenhaga Kopenhaga Right Now. Vesterbrogade 4A (naprzeciwko głównego wejścia Tivolis, w pobliżu dworca centralnego), 45 70 22 24 42 (touristinfowoco. dk, fax, 45 70 22 24 52), 3. styczeń-kwiecień MF 9 AM4PM, 9 maja-2 maja-maj Czerwiec M-Sa 9 AM-6PM Lipiec-sierpień M-Sa 9 AM-8PM, Su 10 AM-6PM Wrzesień M-Sa 9 AM-6PM Oct-Dec MF 9 AM-4PM, S 9 rano -2 AMM. 160edit Wsiadaj Edytuj Samolotem Edytuj Copenhagens Kastrup Airport 4 (CPH) na Amager jest hubem dla Skandynawii największym międzynarodowym przewoźnikiem SAS Skandynawskie Linie Lotnicze 5. Kastrup Airport konsekwentnie otrzymuje wysokie oceny zarówno za projekt, jak i funkcję, jest to o wiele przyjemniejsze miejsce na tranzyt niż powiedzmy, Londyn Heathrow lub Frankfurt i kilku przewoźników obsługuje bezpośrednie połączenia międzykontynentalne do Kopenhagi, w tym Air Canada, Delta, Egypt Air, PIA, Qatar Airways, Thai, Singapore Airlines i United Airlines. W godzinach szczytu linie odpraw mogą trwać długo, dlatego latem należy zarezerwować dodatkowy czas. Dostępne są samoobsługowe stanowiska odprawy, które mogą skrócić czas oczekiwania. Podróż pociągiem głównym z Kastrup (Kbenhavns Lufthavn, Kastrup Station) do Dworca Centralnego (Hovedbanegrden, w skrócie Kbenhavn H) w centrum miasta zajmuje dwanaście minut. Potrzebujesz biletu na trzy strefy, która kosztuje 36 Kr na jedną podróż i jest ważna przez 75 minut od momentu zakupu. Bilety kolejowe można kupić w automatach do sprzedaży lub w kasie biletowej znajdującej się w atrium terminalu 3 bezpośrednio nad platformami kolejowymi, gdzie znajdują się windy i travolatory między platformami i terminalem 3. Metro w Kopenhadze 9 łączy również Kastrup z centrum Kopenhagi , z pociągami wyjeżdżającymi co cztery minuty w ciągu dnia i co piętnaście minut w nocy, biorąc czternaście minut do centrum miasta (za ten sam bilet i cenę 36,00 Kr). Jeśli chcesz pojechać do Kopenhagi lub Frederiksberg, powinieneś wsiąść do metra. Jeśli chcesz pojechać na główny dworzec kolejowy w Kopenhadze lub do zachodniej części Kopenhagi, lepiej skorzystać z pociągu. Stacja metra na lotnisku znajduje się na północnym krańcu terminalu 3 (przechodzą przez windy i travolators na platformy kolejowe) i jest pokryta dachem terminalu. Jest kolejna stacja metra o nazwie Kastrup, która nie ma nic wspólnego z lotniskiem, z tym że jest stosunkowo blisko. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz ten temat w dzielnicy Amager. Rozważmy lotnisko Sturup (MMX) w Malm. Szwecja to tylko 40 minut jazdy autobusem od centrum Malm, a stamtąd 30 minut pociągiem do głównego dworca kolejowego w Kopenhadze. Wizzair 10 z Budapesztu. Gdańsk. Katowice. a Warszawa i kilka krajowych linii lotniczych często oferują tanie loty do innych szwedzkich miast. Jest jeden codzienny bezpośredni autobus Grhundbus (graahundbus. dk7-besk. htm), który pokrywa się z rozkładem lotów Ryanair. W przypadku innych linii lotniczych (różne czasy przylotu i odlotu) inne opcje to: p-airbus i neptunbus. dken. Rozważ cenę transferu, ponieważ większość tanich połączeń obsługiwanych przez Sturup jest również dostępna na lotnisku Kastrup. Pociągiem Edit Train waiting at Copenhagen Central station Połączenia między stolicą a resztą kraju są częste i doskonałe. Co godzinę do Malm jest kilka pociągów, a do Lund i Göteborga. W dni powszednie do Sztokholmu dostępnych jest 12 codziennych połączeń. Dalsze usługi kolejowe istnieją w kierunku Karlskrony i Kalmar. Istnieje sześć szybkich połączeń do Hamburga i jeden do Berlina. Od reszty Danii połączenia są częste i liczne. W Jutlandii kilka oddziałów kolejowych z Aarhus Aalborg na północy, Struer na północnym zachodzie, Esbjerg na zachodzie, a na koniec Snderborg na południu zwołuje się w Fredericia. gdzie łączą się z główną linią z maksymalnie czterema pociągami międzymiastowymi na godzinę, podzielonymi na pociągi Express i Intercity, które biegną przez Fionię przed przekroczeniem Great Belt (Storeblt). Stamtąd dociera do całej długości Zelandii, po czym kończy na dworcu głównym w Kopenhadze. Jeśli jedziesz w odwrotnym kierunku bez rezerwacji miejsca, pamiętaj, że pociąg jest często rozbijany w Fredericia, obsługując różne oddziały, więc jeśli nie masz rezerwacji miejsca, to jest to zły pomysł, po prostu wybierając losowy powóz w Kopenhadze. Wszystkie pociągi z krzyżowymi pasami są obsługiwane przez DSB (Danish State Railways 11). Z wyspy Bornholm. szybki prom przewozi pasażerów do Ystad w Szwecji. tam, gdzie pociąg IC-Bornholm czeka na prom w celu przewiezienia pasażerów na ostatni odcinek do Kopenhagi, cała podróż trwa niewiele ponad trzy godziny, a bilet w jedną stronę połączony z promem przywróci cię 245 Kr. Przez cieśninę Resund w Szwecji. reszta 12 pociągów odjeżdża z różnych miast w południowej Szwecji. i przez Lund i Malm przechodzi przez stały link do Kopenhagi, z przystankiem na lotnisku. Czas podróży z Malm do głównego dworca wynosi 35 minut, a pociągi kursują co dziesięć minut przez cały dzień na tym odcinku i co godzinę w nocy. Bilet w jedną stronę między Malm i Kopenhagą wynosi 107 kr. Szwedzkie Koleje 13 obsługują do ośmiu pociągów ekspresowych X2000 ze Sztokholmu codziennie (5 godzin). Łatwa zmiana w Malmie prawie podwaja tę liczbę, a także daje możliwość połączenia nocnego pociągu. Do Europy kontynentalnej. Niemieckie pociągi InterCityExpress (ICE) i duńskie EuroCity (EC) łączą Hamburg z Kopenhagą, do sześciu razy dziennie dwa pociągi kursujące bezpośrednio z Berlina codziennie. Podstawowa opłata wynosi 46 z Berlina i 33 z Hamburga. Autobusem Edytuj 8-kilometrowy pomost mostu prowadzącego do Malm w Szwecji Autobusy między Jutlandią a Kopenhagą są tylko nieznacznie tańsze od pociągu, chociaż istnieją znaczne rabaty oferowane przez M-Th. Z kolei międzynarodowe autobusy oferują znacznie niższe ceny niż pociąg. Który jednak został politycznie określony priorytetowo, dlatego w Kopenhadze wciąż brakuje międzymiastowego terminalu autobusowego. Większość międzynarodowych autobusów zatrzymuje się gdzieś w pobliżu Dworca Centralnego (zwykle obok DGI-byen), ale pamiętaj, by dokładnie sprawdzić lokalizację przy zakupie biletu. Krajowe autobusy dalekobieżne najczęściej kończą się w Toftegrds Plads, w pobliżu stacji Valby w dzielnicy Vesterbro. Z Jutlandii autobus nr 888 łączy Kopenhagę z Aarhus i Aalborg kilka razy dziennie. Podróż trwa pięć godzin i piętnaście minut od Aalborga. W Zelandii są dodatkowe przystanki w Holbk i Roskilde. Linia 882 biegnie między Kopenhagą a Fjerritslev w północno-zachodniej Jutlandii raz dziennie. Linki ze Skandynawii są dość częste i bardzo ekonomiczne w porównaniu do pociągu. Większość autobusów przyjeżdża i odjeżdża z DGI Byen, w pobliżu południowego wiaduktu dworca centralnego. Pasażerowie są ogólnie zachęcani do kupowania biletów przez Internet, ale bilety można również kupić w punkcie informacji turystycznej w Kopenhadze tuż obok głównego dworca. W zimie (grudzień-kwiecień) Fjllexpressen 15 ubijaków narciarzy między Kopenhagą a szwedzkimi ośrodkami narciarskimi. Podczas rezerwacji online warto wiedzieć, że Kopenhaga nazywa się Kpenhamn po szwedzku. Jechać autobusem. 45 33 23 54 20 (infogobybus. se), 16. M-F 7:30 AM-6PM, Sa 7:30 AM-5PM, Su 9 AM-6PM. Oslo (8 godzin) przez Göteborg (4 godz.) 225 Kr, linia 300. 160edit Grhundbus. 17. Lokalny operator Greyhound Bus z kilkoma codziennymi połączeniami do Malm i raz dziennie na lotnisko w Malm. Współpracuje również z partnerami z innych krajów w Europie. 160edit Swebus Express. 46 0771-218 218 (infoswebusexpress. se), 18. M-F 8 AM-6PM, Sa 9 AM-3PM, Su 9 AM-6PM. Oslo (9 godz.) Przez Göteborg (5 godz.) 300 SEK, linia 820 Sztokholm (9 godz.) Przez Jonkping (4 godz.) Z Europy jest kilka firm autobusowych, które oferują liczne codzienne połączenia z Niemiec często w bardzo konkurencyjnych cenach. promy z Rdby do Puttgarden lub Gedser do Rostock. Wiele z tych usług, szczególnie jeśli kieruje się do takich punktów jak Berlin, jest znacznie szybszych niż najlepsze połączenia kolejowe. Większość z tych autobusów zatrzymuje się w pobliżu DGI w Ingerslevsgade. Swebus Express. 45 80 70 33 00 (infoswebusexpress. se), 19. M-F 8 AM-6PM, Sa 9 AM-3PM, Su 9 AM-6PM. Bilety sprzedawane w centralnym punkcie informacji turystycznej. Ta firma nie zezwala na rowery na pokładzie autokarów. Berlin (7 godz.) Przez Rostock (4 godz.) 450 SEK, linia 902. 160edit 20. Berolina. 30 88568030 (infoberolina-berlin), 21. (Grndor 45 44 68 44 00, 22 w Danii) Bilety sprzedawane są w autobusie, ale zaleca się wcześniejszą rezerwację. Ta firma nie zezwala na wypożyczanie rowerów na pokładzie autokarów. Berlin (8 godz.) Przez Rostock (4 godz.) 300 Kr (40), linia E55. 160edit 23. Eurolines. Halmtorvet 5. 45 33 88 70 00. 24. Codziennie 9.00-5.00. Bilety sprzedawane są w ich biurze lub przez Internet, w Hamburgu kursują autobusy do Amsterdamu i Paryża. Ta firma nie zezwala na rowery na pokładzie autokarów 25. Większość usług poza Danią ma wtyczki 230V, a WiFi jest dostępne w Niemczech. Berlin (7 godz.) 300 Kr, linia 260 R Hamburg (6 godz.) Przez Lbeck (5 godz.) 300 Kr, linia 210. 160edit Czeskie linie. 420 416 810 054 (infobohemianlines. cz), 26. Codziennie 8.00-20.00. Tylko operator przyjmujący rowery do Berlina i dalej za niewielką opłatą, rezerwować z wyprzedzeniem. Praga (13 godzin, dwa razy w tygodniu przez Berlin, a następnie do Brna) 1450 CZK (55). 160edit Autoprevoz. 387 51 317 333 (infoautoprevoz. org), 27. Banja Luka (25 godzin, dwa razy w tygodniu) 300 BAM (150) 160redit Toptourist. 45 48 25 38 37 (infotoptourist. dk), 28. Bilety można opłacać w autobusie, ale zaleca się wcześniejszą rezerwację i opłatę. Sarajewo przez Salzburg (dwa razy w tygodniu) Prom na Oslo zacumowany przy terminalu DFDS w dzielnicy sterbro. Z Polski i do Polski jest wiele różnych firm autobusowych, z których każda ma zaplanowane kilka tygodniowych odlotów. Niestety rynek jest bardzo płynny, a trasy i operatorzy mają tendencję do szybkiej zmiany. Wypróbuj Baltic Bus 29 dla połączeń dwa razy w tygodniu z Gdańskiem (25h30m). Agat 30 zapewnia cztery loty w obie strony tygodniowo między Kopenhagą i Katowicami (20 godzin) w południowej Polsce oraz Eurobus 31 na połączenia z Warszawą (20 godzin przez Hamburg) raz w tygodniu. Jeśli którakolwiek z tych firm się wyłączyła, spróbuj wyszukać rozwiązania alternatywne, ponieważ istnieje duża szansa, że ​​ktoś inny przejmie ruch. Promem lub statkiem wycieczkowym Edit Kbenhavn promem do iz Danii Promy między Kopenhagą a Oslo. Norwegia (16 godzin, codziennie DFDS 32). Nowy terminal promowy w Kopenhadze znajduje się w pobliżu stacji Nordhavn w dzielnicy sterbro, a także specjalnych autobusów wahadłowych (linia E20), wyznaczonych z promów, biegnących między terminalem a placem Kongens Nytorv w centrum miasta. Poprzednia usługa winoujcie w Polsce została niedawno wycofana, ale nadal można złapać prom z Ystad około godziny jazdy z Kopenhagi (opłata pomostowa zawarta w bilecie) lub pociągiem o prędkości 4,59 PM IC Bornholm. DFDS Seaways nie prowadzi już promu z Anglii do Danii. Jeśli przyjeżdżasz pod własnym żaglem, Kopenhaga ma kilka marin, z których największym jest Svanemllehavnen 33. Nie ma wyznaczonych miejsc dla gości, ale prawie zawsze można znaleźć taki z zielonym znakiem. Opłata dzienna: 75-120 Kr. Kopenhaga jest również bardzo popularnym portem dla dużych statków wycieczkowych, które zwiedzają zarówno Morze Bałtyckie, jak i norweskie fiordy. Ponad milion pasażerów i członków załogi odwiedza Kopenhagę przez swój port każdego roku. Statki wycieczkowe zwykle cumują w porcie w Kopenhadze przy molo Langelinie lub w Frihavnen (Freeport), oba znajdują się w dzielnicy sterbro na północ od pomnika Małej Syrenki (około dziesięć minut spacerem od Langelinie) i około trzech mil na północ od centrum miasta (np. Ogrody Tivoli). W dni powszednie autobus publiczny 26 (24 kr) obsługuje port co 20 minut, a dojazd do centrum zajmuje około 40 minut. Oto bardzo przydatny przewodnik po 2017 w Kopenhadze34. Omówienie Edytuj mapę S-train (sans Metro) w rejonie Kopenhagi od grudnia 2017 r. (Obecnie) Mapa linii autobusowych portu w kanałach i korytarzach wewnętrznych, z zaznaczonymi okręgami w tle (przed październikiem 2017 r., Nieaktualne ) Dwa duże węzły to Dworzec Centralny (da: HovedbanegrdenKbenhavn H) z pociągami S, pociągami międzymiastowymi i autobusami oraz stacja Nrreport z pociągami S, metrem, pociągami regionalnymi i autobusami. Podróż pociągiem, autobusem i metrem może być zaplanowana elektronicznie przez journeyplanner. dk 35. Bilety i system stref Edytuj Wszystkie środki transportu publicznego w Kopenhadze, a także w pozostałej części kraju, działają w systemie strefowym. Najmniejszym biletem jest bilet dwustrefowy, który kosztuje 24 Kr dla dorosłych (12 Kr dla dzieci poniżej szesnastego roku życia) i można go kupić w kasach biletowych, automatach i kierowcach autobusów. Bilety można także kupić w mobilnej aplikacji Mobilbilletter Hoverstaden, dostępnej zarówno w AppStore, jak i Google Play. Dwoje dzieci w wieku poniżej jedenastu lat może podróżować za darmo z jedną płacącą osobą dorosłą. Umożliwia podróż dookoła Kopenhagi w dwóch strefach (strefa, w której masz pieczątkę lub kupiłeś bilet plus jedna przyległa strefa) przez godzinę. Możesz swobodnie przełączać się pomiędzy wszystkimi pociągami, metrem i autobusami w ciągu tej godziny, o ile twoja ostatnia podróż rozpocznie się przed upływem czasu (Twój bilet będzie oznaczony znacznikiem czasu w piętnastominutowych odstępach). Zasięg pojedynczej strefy można z grubsza przetłumaczyć na około siedem minut w metrze lub piętnaście minut w autobusie, ale zawsze sprawdzaj mapy stref na stacjach, niektóre stacje są bliżej granic strefy niż inne. Zapytaj mieszkańców, czy pomoc jest potrzebna, ponieważ system stref może być skomplikowany dla odwiedzających. Nocne autobusy działają przez całą noc (codziennie 1 rano - 5 rano), a cena biletu jest taka sama jak w ciągu dnia. Możesz także zakupić kartę miejską, aby móc korzystać z transportu publicznego w nieograniczonym zakresie w strefach 1-4. Ceny wynoszą 8040 Kr za 24 godziny i 200100 Kr za 72 godziny (adultchild) 36. począwszy od 130 Kr. Alternatywnie, kup kartę Kopenhaga 37., która zapewnia bezpłatny transport w całym regionie i bezpłatny wstęp do 60 muzeów i zabytków. Karta kosztuje 229 Kr za 24 godziny, 459 Kr za 72 godziny. Zauważ, że w niedziele i poniedziałki wiele muzeów jest albo wolnych, albo zamkniętych, a więc prawdopodobnie czyni karty o mniejszej wartości w te dni. W przypadku pociągów regionalnych, S-tog i Metro, bilet należy kupić przed wejściem na pokład pociągu. W przypadku autobusów bilety można kupić u kierowcy. W przeciwnym razie możesz kupić bilety na automatach lub w aplikacji. Kara za podróż bez ważnego biletu wynosi 750 Kr (600 Kr na autobusy), a kontrolery biletów są wspólne zarówno w pociągach typu S, pociągach regionalnych, jak i metrze. Więcej informacji o cenie i biletach na stronie movia 38. Duńczycy zwykle korzystają z Rejsekortu 39 do podróży. Karta kosztuje 80 DKK i musisz dodać kredyt na karcie, zanim będziesz mógł z niej skorzystać. Podczas podróży musisz się zameldować na początku podróży i za każdym razem, gdy zmieniasz tryb transportu - i sprawdzić, kiedy podróż się kończy. Cena za podróż jest niższa w porównaniu do biletów jednorazowych. Osobisty Rejsekort będzie wymagał stałego adresu w Danii, podczas gdy Rejiskort Anonymt nie wymaga adresu ani żadnych danych osobowych. It can be purchased at the Rejsekort machines or at a ticket office at the airport or Copenhagen Central Station. By S-Tog Edit The S-train service (40. Danish only, schedule 41 ) is the backbone of the citys public transit system, and is very similar to the German S-Bahn networks and the Parisian RER system. The distinct red trains are clean, modern, and equipped with free WiFi. The system runs from early morning to late night, each line in ten minute intervals during the day (M-F 6AM-6PM) and at twenty minute intervals in the early morning and late at night. In the weekends, the trains run once an hour at night (except the F-line which runs twice an hour at night) and some of the lines are extended. Since most lines join on a single railway line through the city centre, there are only a couple of minutes of waiting between each train in the inner districts. The F and C-lines are exceptions, the F line does a half loop outside the central area, with trains every five minutes throughout most of the day. The C-line is extended to Frederikssund during day time, but scaled back to Ballerup at other times. Loudspeaker announcements regarding S-trains are given in Danish and English. By metro Edit Kbenhavn Metro at Kongens Nytorv station The Copenhagen Metro 42 runs from Vanlse through the city centre and branches to either the new-town of restad or to the airport. The Metro has no timetable and between Vanlse and Christianshavn trains run with a four minute interval (two minutes during peak hours). It runs nonstop at night with fifteen minute intervals. The trains run automatically and are without drivers, so the doors will close at a given time, even if all waiting passengers have not entered the train. Wait for the next train instead of trying to squeeze through in the last second. By bus Edit While most locals opt for bikes, Copenhagen does have a fairly extensive and efficient bus network 43. It can be troublesome, though, for visitors to figure out what line to take to their destination as there is little in the way of network maps available at bus stops and schedules rarely include the entire route. There are several types of bus available: regular buses are simply denoted by their number, A buses are the backbone of the citys bus network which consists of six different lines with frequent departures and stops. During the day time there are no schedules as buses depart every two to six minutes. Many stops do have a small electronic display showing how many minutes are left until the next bus arrives. S buses are long express services with few stops and extend far into the suburbs, usually across the radial suburban train network or along corridors with no rail service. They can also be useful between points in the centre as they are faster than other lines. E buses are express rush-hour services of little use to travellers as they mainly service commuters. One exception is line 20E which runs between the central square Kongens Nytorv and the DFDS (OsloSzczecin ferries) and cruise terminals. N buses are a network of ten bus lines operating at night between 1AM-5AM daily, when normal traffic is halted, and they are much more frequent at weekends. For sightseeing the city has recently introduced a new line 11A (formerly CityCirkel ) bus 44. specially geared towards tourists. It runs a circle around the inner city stopping at many of the main attractions. The small eco-friendly electric buses runs every seven minutes (M-F 9AM-8PM, Sa 10AM-4PM, Su 11AM-3PM) and can be hailed whenever one passes by if there are green dots on the the curb. On streets with heavy traffic they also use regular bus stops. You use the same tickets as all other public buses and trains. CitySightseeing 45 runs three hop-on hop-off tours around the city (map ) in open-top double-decker buses. The main line leaves every 30 minutes, while the two other lines depart every hour in high season (Jun-Aug). Outside the peak season, services are halved. The price is 150 Kr for a one day ticket or 220 Kr for a two day ticket which also includes the DFDS canal tour boats. Be aware that the competing Step-on-Step-off company 46 likewise runs London-style double-decker buses with tours of the city and the same overall concept as CitySightseeing buses (often from the same bus stops), but their reviews tend to be poor, and they are not recommended by the VisitCopenhagen tourist office. By boat Edit The canal tour boats, here seen docking in Nyhavn, are an excellent way to see many of the citys attractions Going on a canal tour of the inner harbour and canals is an excellent and easy way to see many of the citys attractions, and fortunately there are many options depending on your taste and preferences. DFDS Canal Tours operates both a unguided hop-on hop-off service, branded as the water bus, arranged into three circular trips at the northern, central and southern part of the inner harbour and canals. They also have three guided tours, either by a pre-recorded tape available in many languages, or live English amp Danish commentary by a guide. Be forewarned though, after 75 minutes this can get a bit loud if you are not normally attracted to this sort of tourism. Netto-bdene offers a single fixed tour, but at a much lower price. Please note that services are scaled back considerably between October and mid-March. If you are visiting during winter, you might want to opt for DFDS red guided tour, as it offers a heated, glass-roofed boat at this time of the year. Both companies offer starting points in either Nyhavn or Gammel Strand (opposite the parliament). A different option is the public harbour bus, which, while it doesnt enter the canals, is much faster and is an integrated part of the public transportation system using the same tickets as buses and trains. DFDS Canal Tours. Nyhavn 3. 45 32 96 30 00 (canaltourscanaltours. dk ), 47. 9.30AM-8PM. Waterbus (unguided): Single 40 Kr, All day 60 Kr Tour (guided): Single 60 Kr, All day 75 Kr. Various discounts available. 160edit Netto-bdene. Heibergsgade (Nyhavn). 45 32 54 41 02. 48. 10AM-5PM (7PM in July amp August). 40 Kr. 160edit Movia. Customer centre at Rdhuspladen. 45 36 13 14 15. 49. 7AM-7PM. Uses public ticketing system. 160edit An option you may want to consider is a Freedom ticket which for 220 Kr gives unlimited transportation for two days on both all the DFDS Canal Tour boats, as well as the double-decker sightseeing buses of Copenhagen City Sightseeing. By bicycle Edit The fastest and most flexible way of seeing Copenhagen is on a bike. Forty percent of locals use their bike everyday and the city has been designed to cater for cyclists with separate bicycle lanes on most larger roads. Cyclists are often allowed to ride both ways in one-way streets. Be careful if you are not used to biking in a busy city as this is a common means of daily transportation and the locals drive fast and without room for much leeway. Dont expect to get a warning when someone wants to overtake you. Always keep to the right and look behind you before you overtake someone otherwise you could cause some nasty accidents. While biking, do not be surprised if they naturally say hi to you, thats just how nice danes are. As the city bikes can be a bit expensive, renting a bike is a good alternative and many hotels or bike shops rent out bikes. Companies that rent out bikes include Rent a Bike in Copenhagen. Baisikeli or Rent a Bike Copenhagen among many other bike repair shops. Another option to rent a bike is to use Donkey Republic. where you can book online a rental bike close to your location (usually located close to hotels and metro stations) and unlock the bike using bluetooth. To use these bikes, you will need wifi only to log in on their app or website to book the bike and at the end of the rental to end the rental. The first, rather basic and inconvenient pioneering city bikes have just - as of early summer 2017 - been replaced by a second and advanced generation of white city bikes, with GPS and supplementary electronic power engine 50. They cost DKK 25 per hour and located conveniently close to metro stations and major attractions. Official parking stations for these new city bikes can be found at the RdhuspladsenTown Hall Square, by the Forum metro station, by the Frederiksberg Have entrance at Frederiksberg Runddel, etc. etc. When you rent the bike and wish to park it, you will be able to search on the tablet attached to the bike where the closest parking station is. By taxi Edit Taxis are abundant throughout the city and of a very high standard usually a Mercedes or BMW. They are pricey though, and the wait to get one can be long on a Friday or Saturday night. You can hail a taxi on the street or call for one to come pick you up at a specific address at a specific time for a small extra fee (12-15 Kr). At crucial traffic junctures throughout the city, there are special areas where taxis hold in line to pick up customers. Except for a very long trip, it is not common (or recommended) to haggle about the price. If you wish to pay with a credit card, you must present it for the driver at the beginning of the trip. All taxis accept major international credit cards and most will accept Euro cash payment and some even list prices in Euros on the meter. Sometimes taxi drivers request you to withdraw money in an ATM when paying with card, this is mostly a scam to do the trip off-license. Copenhagen Taxi companies Amager-bro Taxi (Central Copenhagen) 45 32 51 51 51 DanTaxi (Central Copenhagen) 45 70 25 25 25 Taxa 4x35 (Central Copenhagen) 45 35 35 35 35 Taxa Selandia (Southern suburbs) 45 70 10 66 66 Taxinord (Northern and western suburbs) 45 48 48 48 48 Prices range 11-16 Kr per kilometre depending on the time of day and the meter flag-fall charge is 25 Kr. Generally you can trust taxis with both prices and the route taken. Because of the high flag-fall charge, it can be better financially for taxi drivers to have many trips rather than long trips, so it is therefore often in their own interest to take the shortest route. Complete listings can be found in the appropriate district articles Entrance to most museums is free once a week, mainly on Wednesdays. You can always count on the principal attractions to be well signed in English and German and for these places to be generally geared towards tourists. A good tip to see whether a smaller museum caters to non-Danish speakers, is to check whether the website has an English section. If it does, this usually means the museum has at least some English information throughout its exhibitions. Of course if you have some interest in a particular subject, such museums can be interesting even if you dont understand the sign-postings. As Danes are usually fairly fluent in English, you can always try to ask staff if they could give you a brief tour. The winter Garden at Glyptoteket The iconic tower of the Copenhagen zoo If you want your vacation to be educational, or if you want to sneak some knowledge into the kids during the vacation, there are several options to consider. The best choice for kids is perhaps the hugely entertaining, and well renowned hands-on science museum, the Experimentarium north of Copenhagen NOTE: Experimentarium is temporarily moved to Christiansholm in Christianshavn under the name Experimentarium City. They expect to be back in Hellerup north of Copenhagen by early 2018. Another popular and well-renowned institution, is the Copenhagen Zoo on Frederiksberg. counting both among both the best and oldest zoos in Europe. If you prefer stationary animals, the Zoology museum on sterbro offers a different perspective on the subject. Elsewhere on sterbro. a little known attraction is a display of famous physicist Niels Bohrs study room . along with a setup of his experiments (but as this is not a museum, you should have more than passing interest in the subject to bother with them) . City Centre. the University of Copenhagen runs two adjacent science museums. The Geological museum where dinosaur fossils, moon rock, and glow in the dark minerals should spark some interest in the subject for even the most school-weary kid. The Botanical Gardens on the opposite side of the street is an excellent place for a stroll in the beautiful park, even if you are not botanically inclined, and the classical palm house is a nice place to relax if it is cold outside. In poor weather, Tycho Brahe Planetarium on Vesterbro is another option and is part planetarium with an interesting astronomy exhibition and part omnimax theatre where they usually screen science films. The aquarium Den Bl Planet (The Blue Planet) is a new place focusing on marine life, situated near the Kastrup metro station 51. Architecture Edit Rundetrn is one of the citys most iconic buildings Kbenhavn Den Sorte Diamant - Det Kongelige Bibliotek (The Black Diamond - The Royal Library) An excellent start to any visit to Copenhagen is to climb the unique 7.5-turn helical corridor leading to the observation platform of Rundetrn (the Round tower), one of Copenhagens most iconic buildings. It offers excellent views and is smack in the middle of the city. If that is not high enough for you head to Christianshavn for a climb up the circular stairs on the outside of the church spire of the Church of Our Saviour . It has always been regarded as something of a manhood test to climb up and touch the globe on the summit, nearly 100 metres up in the air. Now that youre in the area, head over to the opposite side of the street to Christiania . a self-governing community that has been squatting on an old naval area since the seventies. Their inventive, brightly coloured, home built houses are spectacular, as is the relaxed atmosphere, albeit with some problems related to the selling of mild drugs in one street, the Pusher Street (no photography allowed there). However, Christiania is overall one of Copenhagens most unique attractions. It is recommended to stroll away from the entrance area, such as along the northern moats parallel to Refshalevej and also across the Dyssebroen wooden bridge eastwards, to experience the rural aspects of the place. Due south of Christiania the old, crooked, brightly coloured buildings and soothing canals lined with masted ships make this an excellent place to continue a stroll. Other fine examples of architecture include the impressive City Hall (if visiting, check out the interiors, such as the small library. Also, the tower, Rdhustrnet, can be ascended at certain times of the day and has a great view). The massive dome of the Frederikskirken colloquially known as the Marble Church . This dome, with a span of 31 metres, is one of the largest in northern Europe. Both are in the Indre By area. For real architecture buffs, the citys main claim to fame is the modernist architecture and its native masters. Jrn Utzon (of Sydney Opera House fame) and Son is behind a trio of buildings on sterbros northern harbour, known as the Paustian complex. There is a fine, but expensive restaurant in one of the buildings. You can enjoy Arne Jacobsens work by either sleeping at, or taking in the atmosphere (and great views) of the top floor lounge bar at the Royal Hotel which is one of the very few tall buildings in the inner city. Alternatively, head a good deal north to Klampenborg S-train station and Bellavista . a residential complex and theatre near the Bellevue beach, where there is even a restaurant featuring his famous furniture and his name. Lastly Henning Larsen . famous for his iconic buildings in Riyadh. is behind Copenhagens new Opera house overlooking the harbour in Christianshavn. The architect disagreed with the final realisation of the facade, though. From here you can also catch a view of Copenhagens latest iconic contraption, the Royal library known to locals as the Black Diamond, after its shiny polished black granite walls. Interior vault fresco by Per Kirkeby, and a nice enclosed garden area towards the Christiansborg Slot palace. For more recent development, consider checking out the neighbourhood restad on the island of Amager south of Downtown Copenhagen. It is a relatively young and still developing area, boasting several outstanding award-winning architectural projects along with an exemplary urban design master plan. The neighborhood is well connected through the MetroBus system, making all buildings very easy to reach. List of notable buildings: -8 House by BIG (Vestamager St Metro) - Bjerget by BIG (Bella Center St Metro) - VM House by BIG (Bella Center St Metro) - Winghouse by Henning Larsen (Orestad St Metro) - Bella Center by 3XN (Bella Center St Metro) - Orestad Gymnasium by 3XN (Orestad St Metro) - Copenhagen Concert hall by Jean Nouvel (DR Byen St Metro) History Edit Visit the Nationalmuseet in Indre By for many exhibits relating to Danish history, Viking weapons, Inuit costumes and stone age tools. If you want something more local, the Museum of Copenhagen in Vesterbro has exhibitions on the citys development since the middle ages. Another option is Frilandsmuseet in the northern suburbs of Lyngby a huge and attractive open air museum with old buildings collected from all over the country. Or for a live version of old Denmark, you can visit the old town of the tiny fishing hamlet of Dragr on the southern tip of Amager with its fantastic old yellow buildings and cobblestone streets. For something more off the beaten path, paddle up the small Mlle river near Lyngby and next to Frilandsmuseet . through charming old eighteenth and nineteenth century mills 52. 53. It is highly recommended to bring a rented bike from the city by train to Lyngby station and ride along the Mlle river via Brede, Rdvad and Nymlle, all extremely pretty, towards the coast, the Dyrehaven park (mentioned right below), and finally Klampenborg train station 54. Royal Copenhagen Edit Kbenhavn Det Kongelige Teater (National Theatre) The Nyhavn canal at night A large beer costs 30-40 Kr or so at most places in central Copenhagen, but some charge only 20-30 Kr, especially on weekdays or during early hours, while fancy places obviously charge more. Unless you come from elsewhere in Scandinavia dont frighten yourself by trying to work out what this costs in your home currency. At most places the beer on tap is either Carlsberg or Tuborg. In either case there will be a choice of the normal pilsner and then a slightly redder special or classic. Some might also offer wheat or dark beer. If you are on a budget you could follow the example of local teenagers and get primed with bottled beer from a supermarket or kiosk (3-7 Kr for a 330 ml bottle). It is legal and very popular to drink beer in public (not on public transport, although it will be accepted if you are not showing drunk behaviour), so buy a beer, sit on a park bench or at Nyhavn and enjoy Danish life. As for where to drink, most tourists head straight for Nyhavn but while indeed pretty, the high prices here make it a bit of a tourist trap. In good weather imitate the locals by buying beer from a kiosk and dangling your legs over the water or head elsewhere to get your drinking on. The many side streets north and south of the strget pedestrian street are a good starting point. Other good areas are Vesterbro west of the central station, along Vesterbrogade and Istedgade and in the meatpacking district. On Nrrebro. the cluster of bars and clubs around Sankt Hans Torv and Blgrds Plads, just after the lakes . is another hotspot. For a coastal city Copenhagen has surprisingly few places where you can enjoy a water view with your beer or coffee, except from Papiren . If youre into cocktails, many addresses are of interest: Ruby for fancy cocktails. Bird amp Churchkey for GampTs. The Barking Dog, Strm . Cafs are equally ready to serve coffees or beer and wine but they usually close around midnight and music is subdued to allow for conversations. They also serve food. Bodegas are your average local watering holes, somewhat equivalent to a pub, with prices often much lower than bars and cafs. The clientle is often a bit shady and you may have people staring at unfamiliar customers but behave nicely and they usually warm up to you. Try to have someone teach you the local trmand . meyer . or snyd dice games for a fun night. Pubs are just that, pubs, the familiar English, Irish, and Scottish-themed exports that often do not have much in common with the actual pubs in those countries other than exported beer and interiors. Bars are what locals tend to call everything with loud music that do not have a cover charge. Packed at weekends but more quiet at other times. Clubs . or discotheques as they are often still referred to here, are bars that have a cover charge and have a dance floor. Often only open Th-Sa. Morgenvrtshus . If you can get away with pronouncing this when youll need it, you will be asking directions to a shady establishment full of people hell bent on not ending the night just yet. They usually open around 5AM and classics include the 24 hour Hong Kong in Nyhavn, Caf Guldregn on Vesterbro and Andys in the city centre. Clubbing Edit You can check for club listings in the various districts The club scene is vibrant in Copenhagen, but most clubs are only open Th-Sa. Note that most locals have a party at home with friends or frequent their favourite bars, before they head out for the clubs, so they rarely get going until after midnight and close around 5AM. Most clubs have a 40-80 Kr cover charge and the ones that dont are rubbish more often than not. Also expect an additional 10-20 Kr for cloakrooms. Most clubs maintain a minimum age of 20 or 21, although they are not required to do this by law. Expect a draft beer, or basic drinks, to set you back 40-50 Kr a bit more than bars usually charge. Visitors who want to indulge Su-W will probably have to hunt around to find a place with some action but there are some options: Monday The Scottish pub on Rdhuspladsen (City Hall) hosts a backpackers night, which is sometimes quite lively. Tuesday Elektronisk Tirsdag ( Electronic Tuesday ) plays nice electronic tunes on Gefhrlich on Nrrebro . Wednesday You could go for the popular International Night 69 for resident exchange students on Stundenterhuset in Indre By . Thursday - Is tricky, there is no set place to go, but most bars will be open and often offer discounts on beers and cocktails and free entrance. Also concerts with bands of varying popularity at Nrrebro s Drone Bar and of course Rust 70 concert venue and nightclub as well as open mike nights at both branches of Cafe Retro 71 (found in Nrrebro and Indre By ). Lately Copenhagen has experienced an increased interest in Thursday clubbing, especially from the younger audience. To experience this, you can try places like Sport Club . MAZE or Jupiter Club . though beware that all of those places do have pickers, require you to dress fancy and are very expensive. Gay and lesbian Edit For its size, Copenhagen has a rather large gay scene with a good handful of bars and dance clubs located in the centre of the city within walking distance from each other, some of the better ones include Club Christopher in Indre By. VELA, the only barlounge in town that is targeted at lesbians is on Vesterbro. Live venues Edit Most of the music venues in Copenhagen also double as nightclubs so watch for them under the club sections in the different districts. Tickets for almost every event in Denmark and Copenhagen are sold through Billetnet 72 which has both online sales and a counter available in all post offices. But apart from headline events, tickets are usually also sold at the entrance. Expect to pay 100 Kr and upwards. The major music venues in Copenhagen are Parken stadium on sterbro for the biggest stars. CopenhagenIndreBy. Copenhagen Jazzhouse obviously hosts Jazz concerts and The Rock is the spiritual home of the local rock and heavy metal scene. Vega on Vesterbro is a major venue with concerts of almost every genre by national and international acts. Nrrebro has two venues: Rusts stage mainly hosts mainstream rhythmic music and Global . as its name would imply, provides a stage for world music. Southwards on Christianshavn. it is no surprise that the Kbenhavn Operaen (from boat) Operahouse plays Opera and not to be missed, the different venues of Christiania are a powerhouse of Denmarks alternative and underground culture. Sleep Edit Hotel listings are available in the appropriate districts . Copenhagen offers all kinds of accommodation but like the rest of Denmark, prices are high. Most hotels are located in Indre By and Vesterbro. Special rates are often available on the internet or from travel agencies, so look around well ahead of time, rather than spending your holiday budget on sleeping because you booked at the last minute. If you are looking for something unique, Copenhagen has a few surprisingly little known options. Fancy sleeping in an old fort Then look no further than Flakfortet on its very own island out in the sound. Stylish rooms, classic and rather tastefully integrated into the environs of the old fort. Staying here does though exclude spending your evenings in the city, as the last ferry leaves in the late afternoon. You can also opt for the Dragr Fort on Amager although they havent pulled it off quite so nicely. In the same area, consider the old and historic beach front Dragr Badehotel in a classic building with great views over resund and a nearby beach, but also a fair deal of transportation time to the sights in the city centre. (Although it is close to the airport.) In the same genre, and with the same drawbacks, is Skovshoved Hotel in the northern suburbs. This is an historic beach hotel with nice views and a fantastic restaurant. You can get even closer to the water on the floating houseboat hotel CPH Living moored in Christianshavn. If youre a rad hipster and would rather sample some of the design for which the city is rightly famous, consider Hotel Fox where young Danish and international artists have individually decorated and furnished the rooms. Other hip options are Hotel Twentyseven and Skt Petri Hotel located near the arty cocktail lounges of the Indre By area. Or you could always max out your credit card and splurge at the timeless five star classics of DAngleterre or Hotel Nyhavn . On a budget Edit Copenhagen is an expensive city, but it is possible for budget travellers to find reasonably priced accommodations. For those on an ultra low budget there are two free, but completely basic, camping grounds along the Mlle river where you can camp for one or two nights. While camping elsewhere is no big sin, it is not legal either. There are plenty of commercial camping grounds available but if you are not used to Scandinavian price ranges, even these could seem expensive (50-200 Kr). The closest camping sites are at Charlottenlund Fort in Charlottenlund and there is also a summer-only camping ground in the outer part of Nrrebro within the city proper. If you prefer modern comforts consider one of the hospitality exchange networks. Couchsurfing. org for instance, is quite popular with the Copenhagers, who provide 6,000 available hosted stays in the city, giving you the added bonus of having a local to point you to the great spots. There are a few hostels available and the cheapest are two summer-only (July-Aug) hostels in Vesterbro. YMCA Interpoint and Sleep in fact . Here you can overnight in basic dormitory bunk beds from as little as 100 Kr. On Nrrebro the two sleep-in hostels are slightly more expensive but still a bargain compared to the general price range. The national hostel system Danhostel 73 which is part of Hostelling International, run four hostels within reasonable distance of the the centre, but they are not exactly party locations if that is what you are looking for. For Hotels consider the Cab Inn 74 chain that has three hotels in Copenhagen. One is just a short walk away from Tivoli and Kobenhavn H and the other two are at Frederiksberg. Rooms go from 71 (single) to 103 (triples). The rooms are quite small but have TVs and private showers and toilets. If you are attracted to your own sex, you should be pleased to know that there are several cheap hotels specifically catering to gays and lesbians Carstens Guest House 75 and Copenhagen Rainbow 76 are two of them. In the very city centre, just 500 metres from Tivoli on the mainstreet of Vesterbrogade there is a few other fairly priced options for accommodation, the Loeven hotel 77. the Savoy Hotel 78. prices around 80 for a twin room. A little further out following a side street on your left hand side, in Absalonsgade you will a youthhostel, also fairly priced although quite noisy. Another on-the-rise alternative is to rent your own apartment, which can save you some money, especially if you are traveling as a group. People rent out their private homes through various websites and here you will be able to find a room or apartment for rent in all price ranges. It can be as cheap as staying in a hostel, but you get a fully equipped apartment that has authentic homely atmosphere. Contact Edit Libraries offer free internet access for one hour at a time, though this often requires signing up in advance. The Hovedbilbiotek (main library) has 12 freely accessible workstations and a wide selection of international newspapers, Krystalgade 15 79 A cheap (under 20Krhour) internet caf is in Copenhagen Central Station. Moreover, a lot of bars, cafs, McDonalds, and petrol stations offer WiFi hotspots for people with notebooks, though these are a little more expensive than internet cafs. OpenWiFi 80 maintains a list of hotspots in the city. If you are travelling with your own laptop, you could also jump on a S-train . which all have free WiFi. But since you need to activate your account through an email confirmation, its a good idea to register beforehand, which can be done on the Gratis Danmark website 81. The Tourist Information Office 82 is located near Copenhagen Main Station (2 mins walk) and is worth a visit. The staff are really friendly and they speak many languages. It is possible to book hotels using PC terminals directly from within this office and they provide information for all possible activities in Copenhagen including museums, concerts and festivals. Money Edit Although Denmark is a member of the European Union, the currency is still the Danish Krone, which is pegged to the Euro at a rate of about 7.45 Kroner per Euro. In Copenhagen, Nyhavn, Tivoli, and many of the major restaurants and hotels frequented by tourists accept Swedish Kronor and Euros, although it is not yet common practice elsewhere. Banks are ubiquitous, so exchanging currencies will in most cases not present any major difficulties. Exchange offices are also becoming increasingly widespread, especially Scandinavian chains such as Forex and X-change, which often have decent rates and charge no commission unlike those on strget which offer low rates and a very high commission. Using the exchange machines present at some banks is not recommended, though, as these charge a fee of 25 kroner (US4.50 or 3.35). Credit cards are widely accepted, although this is usually limited to Visa andor Mastercard. Many supermarkets and small shops will normally only accept the widespread local Danish debit-card, also known as the Dankort. But acceptance of the two major international credit cards is increasing rapidly. Other credit cards like American Express, Diners, JCB, and Unionpay are accepted in some but not all shops in Copenhagen, especially in Strget, the main shopping district. When accepted, a transaction fee (mandated by credit card companies, not shops) of 0.75 to 4.00160 of the amount will usually be charged on credit cards issued by foreign banks. Almost all ATMs accept major international cards, including all the ones mentioned previously. Therefore it is worth noting that although some shops may not accept all credit cards, an ATM capable of doing so will in most cases be less than 200 metres away, particularly in central Copenhagen. Press Edit The Copenhagen Post 83 and The Murmur 84 are the countrys two English language newspapers. Copenhagen Post is published weekly on Saturdays, and is available at many bars and cafs, as well as for sale in the Magasin department store, and the kiosks at the Central, Vesterport, sterport, and Hellerup stations for 20 Kr. The Murmur is free and is published once a month. Embassies Edit Stay Safe Edit As elsewhere in Europe and Denmark, dial 112 for emergencies. As when traveling in other major cities, tourists should be aware of their surroundings. Copenhagen is largely considered among the top two or three safest cities in Europe. A report in 2017 listed Copenhagen as the second safest city in the world. Homicide is so rare (0.8 in 100,000 individuals in 2017) that when it occurs it dominates the news cycle. Crimes against tourists are usually non-violent. Many pick pocketing and robbing incidents take place in tourist heavy locations, such as the central railway. Travelers should keep a close eye on their bags and place valuables on their body or inside an inner pocket on their clothing so its not easily accessible. Its safe to hail taxis on the street and they will have their cab numbers and papers on display. In the center of the city, its likely that the cab drivers will speak proficient English. Travelers will do well to have the exact address of their destination, as all cabs are equipped with GPS and drivers will simply plug in the address. Copenhagen is exceptional among many of the major European cities because gender equality is such a priority. Women rarely experience street harassment and women can feel confident bicycling or walking by themselves. Its not usual to see a group of women dressed to go out for the evening in dresses and heels on their bicycles. The city is known for its nightlife, so expect to run into groups of drunken revellers if youre out for the evening. The advice for handling this is nearly universal simply ignore them and cross the street. Even while intoxicated, the Danes are polite and considerate so its unlikely that tourists will be harassed. Areas of concern Edit Like in other cities, some of the districts outside the central metropolis deal with more gang activity and gang-related crime. Travellers are encouraged to exercise caution if travelling through the western suburbs or outside the City Center. The first four blocks of Istedgade has a great amount of street prostitution, drug sales and homeless people. If you are on alert and vigilant, you should be fine at any hour. Some areas of Nrrebro have gang violence though tourists are unlikely targets. Traffic Edit As a pedestrian, treat bicycle lanes the same as car lanes. Look both ways before crossing, as bicycles are silent and frequently moving faster than pedestrians can anticipate. For tourists who rent bicycles, it is recommended to wear a helmet even though many Danes do not. There arent any compulsory helmet laws in Copenhagen. However, if you are not accustomed to bicycling every day and arent use to the roads and traffic laws, you may be at greater risk for a collision with another cyclist or a car. The Danish traffic laws also apply to tourist. If you are not aware of the rules for riding a bike in Denmark, you should not do so until you are. Otherwise, you risk fines, very unhappy people and death. Many Danes do not react kindly to tourists riding bikes without following the rules. Some simple rules: Always ride your bike on the right side of the road and the right side of the bike path Always clearly hold your arm vertically into the air when stopping (except at red lights) Hold you arm horizontally to the left (when turning left) or right (when turning right) before and during a turn The Danish take jaywalking extremely seriously. Only cross at pedestrian crossings while the green walk light is illuminated. Theres a risk of a 1000 DKK fine for those who try to beat the traffic or cross at non-designated points. Stay healthy Edit Emergency Rooms (ER) used to be called Skadestue in Danish, and the term is still widely used and recognised by most Danes. As with many other health related terms and phrases, the English term may not be understood by some Danes but conveniently Hospital is the same in Danish. However, due to political changes to the health system from 2017 and on, the ER function is now covered by various larger Emergency Departments, called Akutklinik . Most hospitals in and around Copenhagen require anyone seeking medical aid to first dial 1813 on the phone, which allows you to speak to a specially trained nurse (who will also be able to help in english), who will then guide you on through the health system. Note, however, that this system is for minor injuries and ailments only major emergencies should still dial 112 for an ambulance and emergency care. Hospitals with 24 hour Emergency Wards near the city centre include: Amager Hospital. Italiensvej 1, Amager. 45 32 34 35 00. 130. 160edit Bispebjerg Hospital. Bispebjerg Bakke 23, 7C, Nordvest. 45 35 31 23 73. 131. 160edit Frederiksberg Hospital. Nordre Fasanvej 57, 3A, Frederiksberg. 45 38 16 35 22. 132. 160edit The public healthcare system also maintains doctors on call outside normal office hours, calls are screened by medical personnel, and doctors dispatched only when deemed necessary. Lgevagten. 45 70 13 00 41. M-F 4PM-8AM, Sa-Su all day. From 250 Kr, Free for EU citizens. 160edit There is a 24 hour pharmacy in central Copenhagen, and 3 additional ones in the suburbs. Steno Apotek. Vesterbrogade 6C ( Just by the Radisson Royal hotel, near the Central station ), 45 33 14 82 66. 133. regular hours: M-F 8.30AM-8PM, Sa 8.30AM-5PM. There is a 15 kr service charge outside those times. 160edit Get out Edit Malm. Sweden. Swedens third largest city, with a lovely historic city centre and cosy squares is just a short, convenient train ride away. Elsinore ( Helsingr ) The old city centre with well preserved houses is one of the biggest in Denmark, and famous Kronborg castle, home of Shakespeares Hamlet. Hillerd A small town dominated by its huge palace, but also offers baroque gardens and a laid back city centre. Roskilde Denmarks ancient capital and a World Heritage site. with a famous cathedral full of the tombs of ancient kings, and the fantastic Viking museum. Home to one of the Big Four European music festivals, Roskilde Festival, which attracts up to 110,000 visitors each year in July. The Louisiana Museum of Modern Art is the outstanding museum of modern art in Denmark. Its located in the small town of Humlebaek which is 35km north of Copenhagen via motorway E47E5 or 35 minutes with DSB rail from the Central Station. When you use the train, special combination tickets for the rail fare and museum entry fee are available. Routes through Copenhagen

No comments:

Post a Comment